Followers

Wednesday, March 23, 2011

CAMPING!!!!

Assalamualaikum...
Alamak dah lama aku tak update blog aku ni, hahaha..sebelum aku mula untuk bercerita izinkan hamba untuk bertanya keadaan kawan2 hamba di luar sana dan di dalam alam maya ini. Saudara dan saudari sekalian bagaimana keadaan anda? Sihat ke? Harap-harap saudara dan saudari semua sihat-sihat ya..
Tajuk post aku kali ini berkaitan CAMPING!! Why i say that? Because for the last week I joined  one club in my college, Extreme Club they went to the Ulu Yam. Huhu.. Pada mulanya aku tak berminat pun untuk menyertai camping tu, sebab entahlah maybe disebabkan barang-barang keperluan camping aku takda, kalau kat Sabah lain cerita lah, aku memang ada kat sana, so disebabkan aku masa tu NEED A REST N TIME FOR MY HEAD! hehe..jadi aku pun pergi, lagipun kawan aku yang offer benda ni, jadi aku pun pergi.

Hari pertama

 Kami bertolak pada pukul 4P.M. Pada awalnya dia kata nak bertolak pukul 3P.M, tapi paham2 je lah JANJI MELAYU.hehe..So aku pada hari pertama takda lah benda yang menyeronokkan pun, cuma ada ice breaking pada malam tu, masa tu pulak hujan, so kami terpaksa lah duduk dalam dewan tu, sebenarnya bukan dewan betul yang ada dinding, kira macam ASTAKA lah. Malam tu ada aktiviti MOONLIGHT SONATA. Nama aktiviti ni cantik kan? Hahaha..so dijadikan cerita, kami kena jungle tracking pada waktu malam tanpa sebarang BANTUAN CAHAYA DARI LAMPU SULUH ATAU APA2 CUMA ADA CAHAYA BULAN! Nasib juga lah masa tu bulan penuh, naik seram sejuk juga den nak pergi, maklum lah tempat2 baru macam tu, takut juga kan, dah sampai ke tempat destinasi kitaorang kena suruh lah berkumpul dan bercerita2 lah tentang apa ntah aku dah lupa, hahaha..so bila dah tepat pukul 12.30 pagi tu, kami dilepaskan pulang tapi!! DENGAN BERJALAN SORANG2..ouch! so scared..hehe..masa tu lah ada fasi2 ganggu konon2nya hantu lah..siap ada paswad bagaim actually fun tau! Aku sebenarnta takut juga, aku buat2 bodoh je jika ada bunyi2 yang kacau aku siap ada kak fasi tengah lepas rambut lagi, aku diam je..kot2 betul mana lah kita tahu kan? Dah balik ke khemah tu, kami pun periksa badan masing2 mana tahu ada pacat ke? Aku pada mulanya takda pun. Jadi senang hati!!

Hari Kedua
Bangun pagi, tengok2 seluar aku berdarah!! Oh God!! pacat kawan aku lah ni, aku kena gigit semalam, sedap dia hisap darah aku erk? cilaka punya pacat..geli2..huhu..berdarah2 pinggang aku macam kena liwat je aku rasa. Hahaha..tak sakit pun sebenarnya. hari kedua ni, aku tak tahu nak cerita apa, sebab aktiviti kami cuma jungle treking lagi ke Sungai Sendat Ulu Yam bawa macam2 barang bagai. Hahahha..masa tulah ada tolong menolong lah, apa lah..kaki sakit lah, beg koyak(ops! terasa pulak aku beg koyak) haha..dan macam2 lagi, haro kedua sedikit menyakitkan hati sebab kami di tipu bulat2 kononnya ada ahli kami perempuan kaki krem x dapat jalan, kami yang lelaki kena angkat dia pakai kayu, cari kayu then ambil kain supaya dapat angkat dia, sakit bahu mak!! hehe..dah lah angkat beg aku dan beg perempuan yang tak larat nak angkat. Malang nasib kami, tapi fun juga lah..sebenarnya dia best cuma FASI2 DIA MACAM BODOH! PENTINGKAN DIRI DAN TAKDA JADUAL YANG SISTEMATIK!!

Hari Last

Dah nak balik, takda apa2 aku nak cerita hari ketiga ni, sama je aku rasa takda yang lawak sebab bagi aku biasa2 je..hahahah


Moral dari cerita aku ni kan, nak tahu aku dapat apa? AKU DAPAT MACAM2 PENYAKIT TAHU TAK!!GATAL2!!DEMAM!!SAKIT2 BADAN!! tu yang aku dapat..hahahha..sampai sekarang badan aku masih gatal2..dipahamkan cerita kami ni dah kena CACING BABI! haha..ni lah padahnye berendam dalam sungai waktu hujan ntah pa2 benda yang lalu, adoii..hancuss dah tangan,leher dan kaki aku..nasib masih namapak HENSEM!! hahaha..aku tak teruk sangat, kawan aku dah satu badan..Jumaat ni aku akan pergi ke klinik balik. Sebab doktor aku jumpa hari tu macam BANGANG..dia bukan periksa aku, sentuh aku pun tak! nak kata doktor perempuan, TAK! TAPI LELAKI!!..adoi..sabar jolah..hehehe..


Oh ye kawan2,,sekarang aku agak sibuk dengan segala assignment aku yang kena submit dalam bulan March ini, jadi sebab tu aku jarang dah sekarang nak update blog, oh ya hari ini KEPUTUSAN SPM KELUARKAN??GOOD LUCK SEMUA!!


As usually, nak cakap about her, hehehe.. Alhamdulillah doa kawan2 dan keluarga lah ni, hubungan aku dengan dia so far baik. Keluarga dia dapat menerima aku, bagus lah kan? Hehe..kami even bercinta kami tetap utamakan PELAJARAN KAMI..dia pun tengah busy dengan segala kerjayanya..aku nak target SEM 2 NI aku nak dapat kan Dekan, hehe.. nak kalah kan awek aku ni haa...haha..niat dah jahat, takdelah, aku juga doakan dia dapat dekan lagi. Aminnnn...

 
 ~Dia lah Sayang aku tu~

;p( sayang dia sangat2, tak mahu nakal2 ya..)

NUKILAN
+DR LOVE+  




No comments:

Post a Comment

Jangan Sengan! Sila Komen ~~