Followers

Sunday, August 22, 2010

MAIN TARIK TALI SERONOK ATAU TAK???

pe kena mengena gambar di atas ngn story yang aku nak cite???okay lepas ni korg tau la.  









~Dengan lafaz Bismillah..aku mulakn lah cite ttg story kat ats ni..sbnrnye lah kan gambr kat ats ni xde kena mngena ngn anime ni..haha...ia cuma 1 cntoh d mn aku nk gna utk mncritakn ssuatu crita yg agk mnrik ttg diri mnusia...mn2 manusia pn mgalami nye...xkira muda atau pun tua. Tanpa kta x sedari lah kan..kdg2 kita ni jga sering 'bermain TARIK TALI' dgn kekasih kta...sama ada ia scara life ataupun x..sifat sseorg mnusia x kn prnh smprna..wlubgaimnpun..sifat tarik tali sebgini yg mnyakitkn aty pasangan kta...kdg2...sifat keegoan dan 'hot temper' ia msh lg dpt d'thn oley sbhagian individu..krn bla kta msuk dlm stu mslh d mn kekasih aty kta sering brmain tarik tali dgn kta.. Hati siapa yg thn apabila kekasih kta seakn2 mmprmainkan aty kta??skjp nak..skjp xnk... Tidak kah trdetik d sdut aty mreka ktika mlakukan kslhn spt ni?? Mereka berikn psgn nye harapan yg msh x trjamin..lau dia main tarik tali x mnyakitkn aty kta xpe..ni x..dia mnyakiti aty kta..siap mnuduh kta ni slh 100% krn GAGAL utk mnjaga hbgn mreka...oh kesiannye...dgn lbh lnjut...aku nak citekn sdikit pengalaman aku ttg soal TARIK TALI~


Aku seorg insan biasa yg juga prnh mngalami mslh spt ni..sbnrnye..crita ni,,bkn nak mnjtuhkn maruah sseorg...ia cma utk jdkn pngajaran kpd kta dlm brcinta d usia muda ni.. Mmg xslh jika kita ingin brcinta..mmg indah sseorg tu jika ia mmliki cinta dr insan lain yg brlainan jantina. Hidup kta mmg telah d ttpkn bhawa jodoh sseorg tu trletaknya d tgn Allah..tp bkn krn itu..kta hnya duduk diam tnpa mncari..tp konsep mncri ni..jgn d slh aggp..mencari mksdnye..bkn 24 jam mncari cinta sejati..ttpi kta mgenal hati budi sseorg dgn lbh mndlm..dulu ak x matang..ak mmg suka pkirkn cinta ni..mmg sronok..ada gf/bf ley jln sma2..bngga gf/bf kta cantik/hensem n kaya..tp kdg2 kta silap..remaja zaman skg xde asas yg kuat dlm mndirikn ssuatu hbgn yg blm lg d anggp serius..mreka slh tafsirkn..bhawa ak da besar..ak dah 13 thun aku boleh brcinta dgn sesape aku nak..aku bebas wat ape je..kerana itu ramai golongan remaja kita musnah...kdg2 kesian kta melihat ttg bayi yg di buang..di bunuh..uhh! kejam nye MANUSIA! Dunia dah akhir zaman..mcm2 telah brlaku..anak2 muda mudi hancur mngikutkn hawa nafsu...hingga lupa pd aslnya...aku juga seorg remaja...aku juga memiliki naluri KEBEBASAN! spt org lain...tetapi aku msh boleh mngucapkan syukur Alhamdullilah kerana aku msh mmpu mnjaga DIRI dgn baik..sbnrnye aku rasa aku cite ni da lari tajuk kan??hahah..teremo sikit..adui mak..nak tergelak den...hahaha..dr cite tarik tali hngga cite psl remaja..adoi mak..okay2 balik pd tajuk ye semua...hehehe(malu2 kuar tajuk brp la bm ni dia dpt)kah3




okay cite dia mcm ni...aku xtau nape dgn dia...knp dia sering brmain tarik tali dgn aku??aku x kisah dia nak kata mcm2 ttg diri aku..kalau benci ckp bnci..jgn dia mngatakn sesuatu yg dia jga x psti..aku manusia..ak bkn boneka atau haiwan yg xley brckp...ak bley brckp lg..mmpu mndgr dan mmbca...dan mlihat...kenapa sdemikian rupa yg ko beri pd aku???lau kau baca..saat post ni da trpost..hehe..aku dah x heran dgn kau lgi..sbb aku yakin kau hnya main tarik tali..kau x psty ttg aty kau trhdp aku..aku xnk lg ada kaitan dgn kau...ak dah muak mndgr sgalanye..aku pn dah stop tgk fesbuk n blog ko...aku dah xnk tau sdikit pun ttg diri kau...ckup lah stakat ni je..aku jujur katakan,mmg ak skit aty..tp x lh dalam spt dulu..sbb ak dah mmpu kwl nye,,krn aku da prepare dr awl..ko mmg brsikap mcm tu..kta mmg x ley jd kwn atau pn lbh dr itu...kau bukan utk aku..dan aku bukan utk kau...ak x mrh even skali pun kau dr dulu smpai skg asyik blame kan aku..cuma aku kesal sikit sbb seakn2 slama kta jalinkn hbgn as a couple..byk kslhn yg brlaku d tunding sumenye ke aku..ak x mmpu bw sume nye sorg2..ak xnk kata pjg...aku cuma hrp..kau ley hidup dgn lbh baik..aku x lyk nk suh kau brubah..sbb..perubahan sseorg ni x kn kekal..ia akn blk pd normal..jd kepada pasangan di luar..JANGAN SESEKALI KITA MENEKAN PASANGAN KITA UNTUK DIA BERUBAH..KERANA ITULAH DIRI DIA..TERIMA DIA SEADANYA..skrg aku terima org dgn seadanya..kta x ley mngherdik sseorg sbb..diri kta blm tntu lg btol..dlm mnilai ssuatu...prkara,,kta kna brlndaskn Al-Quran dan Sunnah..jika kta nk dia berubah jga..bleh..tapi BERIKAN IA MASA,,MASA TU KTA X LEY JANGKA..MYBE SEBULAN,MYBE SETAHUN DN MYBE 100 TAHUN BLM TNTU DPT BRUBAH..justeru itu terima KEKASIH kita dgn aty yg trbuka dan minda yg trbuka.cinta pd manusia ssh nk kekal,,,tapi cinta kepada Pencipta Alam adalah lbh kekal dan syahdu..tp x sumenye mmpraktikkn,,sdgkan kdg2 aku sndri lupa trhadap Pencipta ku...aku lalai krn duniawi...kini aku tau d akhirat sana ada lg baik dari yg sblmnya...1 day aku akn d temukn jdoh dgn sseorg yg amat mencntai aku stulus aty..bkn x jmpa...dah jmpa..cma...kta msh muda.pkirkn ke jln Allah dlu..brjihad lah spuas2nya dlu...bru rsa knikmatannya...akhir kata dari aku ialah


  • maafkan andai ada trslh kata pd sesiapa..krn aku mnusia yg lemah yg tdk trlps mlakukn ksilapn..dn kdg2 ia brlaku brulg kali.
  • maaf sbb aku cite pelik2..dan gerenti korg xphm...ahahhaha
  • rasa2 post ak ley jdkn teladan pe slhnye kta terima..buang yg keruh ambil yg jernih.


!posting!=yeyeN
tarikh post 22/august/2010
masa:5.18pm
tempat:hostel aku lah..haha
bukti2 kejadian...
sila lihat disini
ntah x jmpa plak link tu..haha 



 


 

No comments:

Post a Comment

Jangan Sengan! Sila Komen ~~