Followers

Sunday, October 3, 2010

BenarKah Cinta iTu Indah??????

Salam semua....
Tajuk post aku kali ini benarkah cinta itu indah???? Kita sering kali mengungkap kata cinta sama ada ia secara dalaman atau luaran kepada seseorang yang kita cintai... Anda semua pernah merasakan cinta??? Pernah kah anda merasa sakit mencintai seseorang yang amat anda cintai??? Jawapannya YA! Pernah! Semua individu pernah merasakan cinta...kerana konteks cinta di sini sangat meluas...Cinta begitu banyak utk di ertikan...Dan juga cinta mempunyai banyak kategori.. Pernah suatu ketika dahulu aku memiliki buku motivasi 'APAKAH ITU CINTA???' Buku ini amat bermakna walaupun ia hanyalah nipis dan harga nya juga boleh lah tahan...tp ia mmbntu aku untk mngenal cinta yang sbnrnye..tp mlngnya buku itu trtggl d sabah...mmg indah kan apabila sseorg itu mlfzkan prasaan kasih dan sygnye kpd kita.. Aku juga pernah merasakn cinta dr manusia yg berlainan jantina dr aku...mmg indah tatkala dia mlfzkn perasaan itu...tp bila dia mlfzkn BENCI mmg pedih prasaan ini...sbnrnya tujuan ak post tjuk ni..nk gtau..ak sbnrnye kecewa...hahaha..tp kdg2 aku x ptt ikut perasaan aku ni...


Dear Tasya,
Mungkin kmunculan ku utk prtama kalinya amat bererti buatmu..Ingat kah dikau saat awal prkenalan kta??ingat kah dikau gambr pertama yg kau gunakan di dalm FS mu???kau pkai bju biru..kau hnya simpan stu gmbr di dlm album trsbut.. Itu kali prtama kta mngenali stu sma lain...Mmg indah saat itu..kta mula utk knl dgn lbh mesra dn rapat...kta brtkr alamat ym..kta sllu ym kn msa bln posa? Ingt x..aku pnh mnta num fon mu?Tapi ingt x kau katakn padaku apa?? "u bg num u dlu nnty i cntact" mula2 ak x nk bg,,,aku wt prjnjian dgnmu..jika ak mmberikan num telefon bimbit ku..kau akn berikn pdku..aku pn bg,,dn kau jga bg pdaku..mlm itu ak trus mgantar sms kpd kau...msa itu aku mngunakn num digi ku..kau pula guna mxs..mmg lawak kn?kta ttp sms spt biasa..kta x pnh rsa mnyesal atau apa..aku xtau la plak klo ko mnyesal..tp ak rsa tdk..even num ak kau sms mhl 15 sen..kau ttp jga mmbls msg ku.ak xpela...ak mmg ingin mgenali mu dgn lbh rpt..n kau ingt x tasya...kau pnh mngadu pdku ttg ex2 kau..krn mreka memainkn dirimu..saat kau sedih,,kau cri aku...kta brmsg,ym n me fs sama2...indah kn??dan ak pnh kjutkn kau shur saat tu..haha...tp ak lpa ak d sbh dn kau pula d kedah..mmg la msa shur kta x sama..tp ak ttp kjutkn engkau...lma2 prasaan aku pd kau tlh brtkr pd yg lain...kau msh ingt pd prempuan brnama ZAIMA AFIFAH????haha...lau kau bca post ini n dgr nama ni..tntu kau trgelak...ifa pnh meminati ak dlu kn??? dan kau sgt mmbncinya dlu..haha...ak rsa nk trgelak...dn kau ingt lg x???dia pnh ajk ak kapel dgn dia...ak trkjut...rupa2nya dia ada prasaan pdku..tp ak xde pape prasaan pd dia...hnya ada pd kau,cuma ak lom lfzkn sbb ak tkot..krn aku tkot kau kata akn ambik ksempatan sja...apa x nya..kau bru shj BREAK UP with ur BF..xkn ak nk ajk kau kapel..atau mlfzknnya...X MUNGKIN TASYA..sbb..ak x mo khilngan ko saat tu..jd aku pendamkan saja prasaan ini! Tapi 1 day..kau ada msg aku,,dn mngadu pdku..bhawa kau kata kau break dgn sum1..ak trtnya2 kau ada bf da????dlu kau kata xdak..rupa2nya kau dmiliki org..ak rsa sgt kcewa...ak decide utk xggu kau...tp kau kata..'jgn tggl i kimy'
dats word amat brmkna msa tu tasya...mlm tu bru la ak jujur pd mu ttg prasaan aku..tp msa tu ak da kapel nan ifa..tu pun ak kapel sbb kau suruh! ak skit aty sgt bla kau suruh ak kapel nan ifa..ak ingt kau jga ada prasaan yg sma trhdp ak...ak jujur pd kau..ak mengatakn ACTUALLY I SEBENARNYA ADA HATI PADA U SEJAK KTA MULA RAPAT!!!!!!!!!!! kau x bls msg ak...ak rsa sgt xslesa n x tng..pa lah kau akn pkirkn ttg aku???esok pgnya ak on9 fs..ak nmpk pu3_fasya update picca bru..kau msukkn gmbr trbaru kau..ak mlihatnya tp ak sgt interest ngn stu gmba tgn kau trconteng sumthing dn caption picture itu adalah ' i love him so much'
ak mula merasa gundah, cmburu..dn mcm2 lg...ak sdih msa tu...tp pa ak nk wt? ak pn komen gmbr tu...aku ckp..tahniah...n u ckp thnxx..mlm tu u gtau i..sbnrnye gmbr u tu..u tulis kt tpk tgn u adalah ' i love u kimy' ak trkjut!dn trus on9 nk lihat gmr trsbut dgn lbh jelas, tp mlgnya ak xdpt mlihat nya dgn jelas,,tp ak prcaya kau mngkin kata benar..itu adala namaku...pd mlm 22/sep/08 ak mlfzkn cinta dan kapel kpd kau...dgn hnya sesaat kau stuju...ak hadiahkn sajak yg indah kpd kau...kau kata..aku jiwang...tp kau kata kau suka bca sajak cinta yg aku beri pd kau...ahha..ak rsa nk trgelak..tp ak trharu..tp ak xtau sama ada btol atau x kau suka..tp lau kau suka..ak gmbira...tp kta kapel lma..ak xpnh pn dgr sora kau..utk prtama kalinya ak call kau..tp kau x angkt..akhirnya!!!kau angkt..sgguh lmbut suara mu saat itu..ak trdiam..tnpa mngatakn apa2..semua bnda yg ak nk kata pd kau trus ilg..kau prasan x tasya..even skg pn..lau ak col kau..ak akn gagap nk ckp dgn kau..sbb ak malu nk borak nan kau..dn jga utk prtama kalinya kau juga mngejek sora ku..haha..kau kata ak lmbut mcm prempuan..dn kau pnh ugut ak..kau suruh ak nynyi utk kau..ak malu..malu sgt...akhirnya krn syg..ak nnyi utk kau..lagu prtama yg ak nnyi utk kau,,"aku x bisa memiliki" kau gelak dn ak dgr sora kakak kau n kau brckp sumthing ttg aku..ak trdiam..apakah kau loudspeaker prbualan kita?????YA!KAU LOUDSPEAKER!!!!!! malu nya aku msa tu...ak dgr kakak kau kata..' ok juga sora dia nnyi' kau suka knakn ak...kau puji ak..tp ak rsa,ak xpndai nnyi dn jga sora ak xmrdu pn...saat itu mmg bhagia sgt..tapi org kata..langit x smestinya cerah...aku tgk kau makin brubah...dlu bla ak on fs..kta akn anta komen sama2..n lau nk ym..akn ajk stu sma lain..tp kini x lg..ak bg komen..kau x bls...kau hnya lyn kwn2 lain..trutama lelaki..ak komen i love u..kau delete..alasan kau..kau kata komen pnuh sgt..mls nk smpn..kau delete smua komen..ak xkesah..d hi5 pn mcm tu jga,,kau lyn stu abg ni dgn baik..komen i love u ak..kau delete..saat tu ak da mrasakn kau x lg mncntai ak...komen ak kau delete..tp the others boy..kau xdelete..dr situ kta kerap brtgkar...ak tnya knp..kau hnya diam...dn akhirnya kau prtama kalinya mlps kn ak! kau breakkn ak...sedihnya ak..kau lemparkn kata2 yg x elok pd ak...TIDAK!!!!!TASYA BKN SPT INI!!!! lma2..hbgn kta makin hambar..smpai skg...kita byk tduh mnuduh..kita kerap gdh psl kwn baik laki kau brnama AIMAN HUSIN...kau mrh ak jika ak kata x baik ttg dia..ak cuma bengang sbb dia sering kali skiti kau..dn jga..sering kali pksa kau..pdahal kau da memliki ak!!!kau mrh ak bila ak ada fren nan sape2 yg kau knl..ak sedih..kau spt nk sorok ak..xnk gtau ak sape diri aku pd kau..ak tau ak x sekacak spt ex2 kau lain...tp aku syg kau...aku cinta kau saat tu...akhirnya utk prtama kalinya air mata ak mngalir krn kau...ak mngs dlm fon dan kau hnya mmbatu...kau x pnh nngs krn aku..kta gdh dn trus gdh..bla saat kau kapel blk nan NASRUL HAKIM..ak sedih,,kau kata kau nk menkn dia..tp kau ptt tnya aku dlu! kau wt fb..ak nk wt kau xbg..ak ikut kata kau..ak sedih tasya..sejak itu ak mula brubah..brubah jd mcm kau..tp dr awl-kini kau ttp slhkn ak..kau kata ak mngedik ngn ppuan lain..ak mngaku..sbb ak slh..ak brubah keb KAU tp kau x pnh ngaku slh kau..kau pnh kuar date nan NH msa tu kau brgelar gf aku..ak sedih tasya...ak sedih..tp bla ak brubah..kau nmpk ksalahan ak..tp kslhan kau..kau xpnh nk nmpk..akhirnya kini..kta decide utk break selama2 nya..nk crita lg tasya mmg pjg..ak crita ni,,aku nk kau flashback blk..ttg cinta kta masa kta berusia 16 TAHUN..aku nk kau tau ttg ni suma..mybe kau da lupa mcm mn cra prkenalan kta...aku nk kau tau inilah cara prkenalan kta..dn inilah caranya kau lyn aku sbg seorg TEMAN LELAKI YANG SPECIAL DLM HATI KAU 

Kini kau tlh mmiliki insan yg brnama lelaki yg lain,,,namanya RAHAR NIZAM FAIZ..lelaki yg brjaya mncuri hatimu...seorg pilot..drpd sgi kau crita ttg dia.ak tau kau amt gmbra..kau nk tau x?? Ak jga gmbra even jujur ak kata aku CEMBURU tp ak just ignore kn bnda tu..sbb ak tau kau amt bhagia skg..ak bngga jd bf kau dlu..krn ak mmpu kmbalikn TASYA yg dlu kpd asl sifat dia yg sbnr..ak x ingin pa2..ak cuma nk kau buat sumthing utk ak..tlg jgn tarik tali nan aku dh lps ni...tlg jgn drop ur msg into my inbox message..sbb lau ko wt mcm tu..ak ssh nk lpskn ko prgi..ak kna lpskn ko..tp ak msh lg rsa kcewa..bgitu susah kau nk ngaku dia bf kau..stop it tasya,,jujur sja...ak x kn mrh..malah ia bg aku kekuatan dn krpcayaan bhawa cinta aku utk TASYA HANYA SETAKAT INI ak xnk mlukakn sesiapa lg..ak nk truskn life ak spt biasa..ak akn lupakn kau stu hari nnty..mngkin x suma..sbb smpai skg,ak xley lpa ex2 ak yg lain..tp kira bla ak dgr nama kau,,ak kira da ley kwl prasaan ak..ak anggp kau spt mnusia besa jg..spt mn bla ak dgr nama emy..ak da ok je..mngkin skg..dgr nama kau..ak msh lg ingt kau..tp percayalah tasya...dia dpt jaga kau dgn lbh baik dr aku jaga kau...apa2 pn kau anggp ttg ak,ak hnya dpt katakn..BUATLA ANDAIAN APA2 PUN YG PNTING RAMAI TAU PA PRSAAN AK SBNRNYA TRHDP KAU..HINGGA AK HILANG KWAN KERANA KAU..HANYA KAU SEORG AKU HILANG 3 KWN BAIK AK..stu drpd aku..lau nyawa ak msh pjg..jmputla ak utk hadiri majlis pernikahan kau..ingin ak saksikn dpn mata ak..bakal suami kau..mnyarungkn cincin prnikahan itu...MENCINTAI SESEORANG TIDAK PERLU MASA YANG AGAK PANJANG..TANPA KITA DUGA..IA AKAN HADIR TANPA KITA PINTA, DAN UTK MELUPAKAN SESEORG ITU TIDAK PERLU AMBIL MASA YG PJG ATAU SINGKAT KERANA..BELUM TNTU DGN KIRAAN MASA DIA DPT MLUPAKN INSAN YG AMAT BERERTI DLM HDUPNYA..MUNGKIN SAMPAI HEMBUSAN NAFAZ TERAKHIRNYA DIA MASIH LG MENCINTAI ANDA SPT MULA2 DIA MNGENALI ANDA.

KATA FROM HAKIMI~ CINTAI LAH INSAN YG ANDA SUDAH PASTI PERASAAN NYA TRHDP ANDA DRPD MENCINTAI INSAN YG ANDA BELUM TAHU PERSAANYA  TRHDP ANDA~

nasihat ni brguna kpd sume insan d muka bumi ini..jgn mngalah utk mncri cinta sejati..

terima kasih RAHAR NIZAM FAIZ KERANA DPT JAGA PUTERI FAZLEEN NATASYA DGN BAIK...

'Ya Allah kau temukan lah jodoh yang baik kepada Puteri Fazleen Natasya bt Rozizi. Jika Rahar Nizam Faiz telah kau ikat nya dgn gdis ini,,,jgnlah kau duga perasaan mereka..tamatkn hubungan mereka dgn stu ikatan yang sah di sisimu iaitu PERNIKAHAN YANG SUCI DR SEGALANYA..amin...amin...amin'

 p/s: jika ada yg trluka mmbca post aku ni..ak mnta maaf..yg buruk itu dtgnya drpd aku..yg baik itu ssunggunhya drp Allah S.W.T,,,


nukilan~
Muhammad Hakimi Erdiew Bin Muhammad Tarmizi 
(Doktor love~everone call me in school n college dr love@ Dr Hakimi)  
  
1 more thing maaf lau ada ejaan yg slh.. 

No comments:

Post a Comment

Jangan Sengan! Sila Komen ~~