Followers

Wednesday, December 15, 2010

+FOREX???+

Assalamualaikum....

Yap, perkataan pertama yang keluar dari mulut seorang Muslim macam aku, hehehe.. Yes2, kali ini aku nak cerita tentang FOREX! Dah lama aku tak cerita tentang forex kan?? Mesti ada yang tertanya2 dan mesti ada yang tak suka dan ada yang suka aku tak update, Tapi kali ini aku update nak bagitahu, aku busy sebab kan aku pelajari sesuatu yang baru. Kali ini aku tengah berjinak2 dengan dunia FOREX! Seronok jika umur muda-muda macam aku berjinak2 dengan FOREX Ia amat menyeronokkan, tapi jangan sangka ia mudah! Tidak sama sekali, di sini aku nak tunjukkan anda beberapa keping gambar kegiatan forex aku. Sebelum aku tunjukkan di dalam blog aku. Terlebih dahulu aku nak promot sesuatu. MARILAH BERJINAK2 DENGAN DUNIA BISNES, SEBAB IANYA SERONOK,MUDAH DAN MENARIK! Kenapa aku cakap macam itu erk? Okey2 jom aku cerita sedikit salah silah kehidupan aku dalam dunia bisnes. Aku seorang yang minat kepada dunia bisnes sama ada ia bisnes AKTIF MAHUPUN PASIF! Jujur nya aku dulu tak faham apa dia bisnes AKTIF DAN PASIF, okey aku tak hebat sangat nak cakap pasal dua benda alah ni, tapi aku nak juga taip kat blog aku, mana lah tahu kan ada yang nak tahu. Tapi aku nak bagitahu jika ada ilmu sikit tu marilah kita berkongsi kan, sebab tak kemana juga. Ia bawa kebaikan. Aku mula hidup dalam dunia bisnes sebab my late father dulu memang ceburi bidang bisnes dalam hidup dia. Kiranya aku nu ikut genetik dia lah, rupa paras juga sama serta rambut. Huahuahuahua. Cita2 aku juga sama dengan dia. Semua samalah. Baran aku dan so on. Upps!! Kantoi! Hehehe. Dah2 teruskan cerita. Aku mula jinak masa umur aku 11 tahun. Huhu, aku pernah jual nasi lemak kat sekolah. Aku bawa pergi sekolah. Mama aku memang pakar lah dalam masak2 ni, aku pun sama. Like mother like son! huahua. So aku pun jual lah, memang jadi artis lah aku dulu masa sekolah rendah, sebab student2 pasti akan cari aku punya lah sampai malas dorang nak ke kantin. Hehe, penjual dia pun kacak kan, macam mana?? Hahahha, tapi malangya, ada yang jeles kerani sekolah aku warning aku lah beb! Dia tak suruh aku menjual nasi lemak lagi, sebab menyalahi undang2 sekolah. Aku pun berhenti lah, aku tak kisah pun. Tapi sedih tak dapat jumpa student comel2 lagi. Hahahha, alih2 kerani sekolah aku plak suruh anak dia menjual. Memang macam babi lah masa tu, sampai sekarang aku masih ingat! Tapi sekarang dia dah meninggal. Tak baik owww, hehe anak dia kawan aku dari tadika lagi. Lelaki, nama dia Fauzi. Sekolah menengah pun sama cuma lain kelas. Okey and that time aku rasa wah, aku ni ada bakat juga kan, Mulut manis apa, ngorat perempuan boleh je, asal tak boleh ngorat dorang dalam bidang bisnes. Esyh2 tak baik aku ni kan. Hehehe, joking lah.
Now start dari sana aku fikir nak jadi bisnesman je, tapi aku batalkan niat sebab aku nak jadi engineer gak macam idola ku. Hehe, aku mula fikir, kadang2 memang penat nak berbisnes dengan face to face ni, yelah kita banyak urusan lagi. So di jadikan cerita after SPM last year aku bertekad nak ceburi bidang bisnes dalam internet. Ya ramai kata, semua tipu je, tapi tak semua lah. Ada yang tipu ada yang tak. Aku dah rasa semua tu, dulu MYSPACE MONEY AND MONEY CLICK. Dua bisnes ni adalah bisnes AKTIF,sebab nak kena promot lah. Memang susah juga aku dulu nak untung, tapi alhamdulillah dapat juga balik modal. Now benda alah tu dah CLOSE! Bankcrupt weyh! Ramai maki kot sebab bisnes ni tipu je lebih, dan aku kenal sangat admin dia. Hahaha, tapi tak baik kan maki2, biasalah tu. Tapi kira okey lah juga ada untung juga kan. Memang aku panas juga sebab banyak tipu tapi ia bagi aku satu pengajaran dan tahu selok belok perniagaan internet. Daripada 0 dapatlah 40% kan.


Jujurnya aku tak dapat lagi 100%, maybe just 80% kot. Kira okey lah untuk bagi tunjuk ajar sikit2 sebab aku ada kawan yang ajar, dia baik siot. Asal ada bisnes baru dia mesti cari aku punyalah. Tu lah kawan, even kita orang tak pernah jumpa lagi. Nanti aku show gambar dia. Then aku join rm20segera. Bisnes ni pun boleh tahan. Modal murah je kot. Budak2 sekolah ramai join. Aku selidik2 dapat tahu ramai join. Kawan aku 3 hari join memang masyuk lah. Aku mula2 tak  masyuk sgt tapi tunggu dan tunggu, Pergh! hanya modal rm20 aku dapat almost RM200 beb. Then aku stop jap sebab dah masuk study. Now start balik, cuma slow sikit lah nak masuk. Hehehe.. Sebab banyak bisnes baru muncul lah kawan.
And now, aku join plak FASTRACT,2KALI.COM,ROYALTYFX. semua ni memang masyuk dan memang kuat lah. Kita tolak tepi dulu pasal royaltyfx. 2kali.com dan Fastract sama je sebenarnya cuma dari segi keuntungan dan modal saja berbeza. Nanti aku tunjukkan bukti. Dua2 ni adalah salah satu bisnes PASIF. And now aku nak belajar forex pula, aku sekarang tengah belajar lah ni, ni memang susah lah beb! Sebab lau basic kau tak tahu and kukuh, memang jatuh habis lah weyh. Jangan salah sangka FOREX BUKAN BISNES HARAM! Korang boleh tengok salah satu blog yang aku follow nama NAHNUFX, dia pakar dalam forex. Dia adalah salah seorang TRADER SEPENUH MASA. Wow! Best kan? Dia sifu kami untuk aku dan kawan aku ayie nama kawan aku tu. Hehe, lupa nak sebut nama kawan aku ni. Hehe. NOw aku tunjuk korang dulu gambar2 yang aku dah sebut tadi.









Ketiga2 gambar ini adalah salah satu M1, maksudnya 1 min.



Yang ni pulak H1 iaitu 1 hour. korang takkan paham tentang H1 and M1. Nak tahu lebih lanjut tanya aku lah ya.


AKU TUNJUKKAN PULA GAMBAR BUKTI FASTRACT PULA. BEFORE TU AKU NAK ULANG SEKALI LAGI MODAL HANYA RM120 DAN TUNGGU SEBULAN ANDA DAPAT RM360.




Nampak tak yang aku bulat kan tu? Ha yang tu komisen untuk hujung bulan 12 ni RM264, kerana join lambat, sebab pengiraan komisen aku bermula 10/12/2010. So, tak cukup sebulan lah kan??



TENGOKLAH UNTUK HANYA 5 HARI AKU DAH DAPAT RM48. So amacam?? Bila lagi nak join weyh?? Aku tak tipu, lau aku tipu buat apa???



So, dah lihat?? macam mana berminat tak?? Nak tahu lebih lanjut sila email aku kat email ni kimy_boyz@yahoo.com, ym aku juga sama email tu dan also tagged. Jangan hanya tunggu dan lihat orang lain buat duit, anda bila lagi??? Aku cuma nak bantu korang lagi2 student2 yang belajar kat peringkat UNIVERSITI. Duit banyak kena gunakan? Ala, nak join bisnes ni HATI KITA KENA IKHLAS, JANGAN TAMAK, JANGAN BONGKAK, KITA CARI REZEKI KERANA DIA, NAK KURANGKAN SIKIT BEBAN SAHAJA, SO FIKIR2KAN DAN SELAMAT BERTINDAK!!!

I think cukup untuk setakat ini sahaja, nak tahu lebih jelas, silalah contact saya. Jika ada salah dan silap tentang penerangan saya jangan marah ye, sila betulkan kepada yang otai2 yang jumpa blog aku, kalau2 aku salah bagi info tegur aku, aku cuma bagitahu apa yang aku paham. Maklumlah budak baru belajar. Lagi satu maaf gambar di atas kurang jelas.Tapi lau nak lihat dengan jelas,sila klik gambar tersebut. Lagi satu forex yang korang tengok ni akaun demo sahaja tahu! Bukan real, aku masih belajar cara trade yang tepat! smile ;)

P/S : MAAF SEBAB AKU TAK TERANG LAGI SOAL ROYALTYFX, SEBAB YANG AKU TAHU DIA SAMA MACAM FOREX CUMA IA BUKAN FOREX REAL. TAPI STILL UNTUNG CUMA AKU TAK STUDY SANGAT LAGI BENDA TU,NANTI AKU TANYA KAWAN AKU SURUH TANYA OTAI2 SEBAB KAWAN2 AKU RAMAI KAWAN DENGAN OTAI2 NI. MAAF JIKA AKU ADA SALAH TAIP, DAN JIKA ADA YANG TAK FAHAM MAAFKAN AKU :(


NUKILAN
+DR. LOVE+

No comments:

Post a Comment

Jangan Sengan! Sila Komen ~~