Followers

Sunday, November 21, 2010

CINDERELLA VERSI LELAKI?????

Salam pembuka bicara...
nampak pelik kan post aku kali ni, pe maksud cinderella versi lelaki?? Ni lah yang aku nak cite ni, sbnrnye smlm aku gdh dgn kakak aku ni, x tau lah nape lah dia kali ni sgt2 cri psl nan aku, sbnrnye gdh psl lampu dlm bilik je..bilik yg dia tidur tu bilik aku. Begini cerita dia, aku ni kan adik yang baik, kakak aku dua orang tu memang x boleh berngam, so aku pn gadaikan bilik aku, untuk mereka gunakan, tidur seorang2 achik aku lak guna bilik lain, dan mama aku guna bilik dia lah..so dijadikan crita aku tdur ruang tamu lah kan? Tapi smlm sharian aku duk trperap dalam blik, x ganggu org pun, tp ak xtau nape drg yg kat uma ni ada je x puas aty nan aku ni, mentang2 aku je sorg laki kat uma, dah lah aku jenis lembut je,bukan lembut mcm mn, maksud aku hati aku ni lembut..so kakak aku ni pun nak tido lah knonnye, tp xtau nape smlm dia x puas aty nan aku, dia ttp gila, dah lama kot aku tumbuk. Aku pun gi dapur, sampai ksume lampu, gelap gelita lah..dah lah masa tu aku tgh update blog, x jd trus aku update smlm, aku psg lmpu..dia g jerit aku, mula lah saat2 pergaduhan kami. Dia slama ni tdur psg lmpu tdur pn, aku buka lmpu tdur bkn lampu besar! Dahlah jenis aku ni pns baran, adalah sumthing words aku yg maybe wat dia terasa hati, aku keluar dari bilik setelah mama aku masuk bilik dan bertanyakan kejadian sebenar, mama aku sruh bw laptop aku keluar on9 kat luar, perghh! Naik gila angin aku, tahap cipan lah..aku keluar dr bilik mundar mandir tgh thn skit hati dan baran aku, aku rasa mrh giler2 lah...rasa nak tumbuk je kakak aku tu, kalau aku at dapur aku tumbuk pintu dapur aku, nasib x pecah,rasa2 tgn aku kut pecah semalam. Hahahahaha...
Lepas tu, mrh pnya mrh..aku dial num sum1 yg ley tenangkan aty aku masa tu.Tp kjp je, sbb aku xde kdit. Dia call lah rumah aku, cuba tenang kan aku, tapi aku hampir gdh gak nan dia...pendek cite lah, smlm punya cite mcm tu lah..hahaha, eh lupa nak bgtau, aku masuk bilik aku blk, aku dgr kakak aku call abg aku kot, mengadu lah nngs2..alih2 sume mcm slh kn aku..sakit hati aku! Kakak aku pun keluar dr bilik nak cuci muka lah konon, padahal bajet nak tunjuk kat mama aku, mama aku masuk bilik trus mrh2 aku kata pe aku dah wt pd kakak..aku xwt pape pun, aku pn nk nngs mula2 kt dpur, Tapi aku lelaki, aku tahan air mata aku, tapi bila mama aku ckp mcm tu n keluarkan dr mulut dia satu prkataan yg pling aku xsuka dgr..ayat tu biarlah aku je tau pe..dan mlm tu aku tidur lah di bilik aku tu, kakak ak tdo blik mama aku...


Esok paginye, hari ni lah..pagi td, mama aku ketuk2 pintu bilik aku suruh bgn, kemas pe yg ptut, sbb servant aku xde kat umah. Dia balik cuti, aku dgr2 dia bakal diberhentikan! ERmmm mmg padan lah kut 24 jam bergayut mengalahkan Anak Tuan Rumah, hehe..xslh dia nak gyut, Tapi ni asl cuci baju,cuci pinggan 24 jam bf dia call,3G ermmmm ntah lah.mls gak aku nk sibuk hal dia..lantak dia lah kan..hehehe..Okey2, smbung cite td, aku bgn lah..wlupun mata ni sakit gak. sbb smlm x dpt tidur,paksa gak bgn sbb mama aku perli aku 'semalaman on9 kan, bgn3!!ingat kat uma ni aku kuli korg' aku pun bgn lah...p ambil towel n mandi, selesai mandi, aku g lah dapur memandangkan mama aku pnggl..suruh telungkup pinggan mangkuk,cuci pinggan mangkuk,cuci baju yang berlambak,sidai kain,Tapi yg x ptut sgala pakaian dalaman drg aku cuci!!pergh! sedih aku, dorang duk depan tgk DVD KOREA..aku plak kat dapur tunggang langgang sorg2 cuci semua, sidai semua, siap dlm pukul 9lbh gak kot, aku tarik cadar bilik aku,aku basuh sekali...ermmm aku bukan suka pkai cdr tilam aku..dah tu,,dah siap mama suh aku duk depan, aku x duk depan, Ak sprti makan hati gak. Knp ank laki wt keje ank2 ppuan? Mama tgk je aku, aku mkn pun x..aku msuk blik aku buka laptop, aku update sgala software lappy aku,scan n mcm2 lah aku wt, bukan on9 pun. Ak kan suka pd bnda2 alah mcm ni, smpai aku trtdo kepenatan, aku bring kat lantai bilik aku.Ak siap ley mngigau smpai adk sedara aku tgur. Dia kata ak mnjerit, hahaaha..aku x tau aku mmpi pe weyh..hehehe..bgn2 je sakit kepala, niat hati nak buang air, jd keluar la dr bilik, mama aku suh angkt kain. Sedihnye btol2 aku ni mcm CINDERELLA VERSI LELAKI mcm ank tiri je aku ni.Tp angkt kain aku x wt. aik??ni dah melampau, xkan gara2 smlm aku kna hukum mcm ni skali. Ak x kacau org pun, drg nk tgk Tv,nk bwa kete nk tgk pe,, ak x kcu pun..aku just wt keje aku sndri, aku bkn x nk men laptop kt ruang tamu, tp phm2 lah aku ada adk kcil.dia tu suka sgt kcu aku, aku ni dah la pns brn, better aku men dlm bilik kan..dahlah kakak aku yg seekor tu brgyut dr pg- skg ni ha! x pns ke tlinga dia???aduhai..

So, tulah cite aku utk hr ini, sedih x??ermm bg aku, aku sdih,,aku seakan2 d anak tirikan kat rumah ni. Bak kata aku td like a CINDERELL MAN
 

So, tu jelah, lain kali aku update lg cite2 yg menarik dan sedih dan mcm2 lah..tata all..terima kasih luangkan masa anda untuk baca post aku yg x seberapa ini..lg stu x tau lah sape slh n betul???hehehe... :)
BERMULAH KEHIDUPAN KU DI RUMAH SEBAGAI CINDERELLA MAN!!!!!TIDAK!!!!!!
nukilan
+DR LOVE+

No comments:

Post a Comment

Jangan Sengan! Sila Komen ~~