Followers

Wednesday, November 17, 2010

Epy Eid AidilAdha for all muslim

Salam kepada pembaca blog saya...
Saya di sini nak mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA KEPADA SEMUA MUSLIMIN DAN MUSLIMAT,AMPUN MAAF DARI SAYA ANDAI ADA SESETENGAH POST SAYA MENGURISKAN HATI SESETENGAH PIHAK...
Bila Raya Haji menjelang,kita akan teringat kepada umat Islam mendirikan rukun islam yang kelima di KOTA MEKAH. Marilah kita mendoakan kesejahteraan mereka semoga mereka selamat kembali ke bumi MALAYSIA bagi warga MALAYSIA. Jika ada rezeki lebih, marilah kita pula sempurnakan RUKUN ISLAM bagi yang berkemampuan.

Seronok bila melihat dapat berkumpul sanak dan saudara, bila kita lihat sebenarnya HARI RAYA HAJI lebih di utamakan dari HARI RAYA PUASA, bukan apa,sebab hari raya puasa kita hanya menyambutnya selama sehari je sepatutnya lah..hari raya korban lama sikit. Tapi warga kita lebih meriah sambut raya puasa dari raya korban. Peristiwa-peristiwa nabi pada zaman dulu, kita akan ingat bagaimana pengorbanan seorang bapa iaitu,Nabi Ibrahim menyembelih anaknya Nabi Ismail. Dengan kuasa Allah, Dia menukarkan kibas. Sanggup ke tidak zaman sekarang nak buat macam tu??Hahaha, tentu tidak, tengoklah dengan keikhlasan dah patuh nya Nabi Ibrahim. Hati siapa tidak takut dan sedih bila kita nak korbankan anak kita. Ermmm..rasa nak flashback lagi lah,nak baca tentang kisah2 nabi. Seronok sangat bila baca kisah2 nabi ni.

Tapi, raya haji tahun ni, family aku tak cukup lah.abang aku takde sini.Sedih.. :(
Raya tahun ni bagi aku rasa tak berapa meriah lah..tak nampak lembu atau kerbau atau kambing atau sekutunya nak dikorban,,hahaha


Nukilan
+Dr Love+

No comments:

Post a Comment

Jangan Sengan! Sila Komen ~~